środa, 11 lipca 2012

chocolate fudge cake z truskawkową bitą śmietaną i Nutellą

Dawno mnie tu nie było, ale postaram się to nadrobić. Na dobry początek nieprzyzwoicie kuszący kawałeczek małego, czekoladowego "co-nieco"!

chocolate fudge cake:
2 3/4 szklanki mąki
2 2/3 szkl. cukru
2 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
2 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanki kakao
1 3/4 łyżeczki soli
150 ml oleju
280 ml maślanki
4 jajek
260 ml gorącej mocnej kawy
2 łyżki ekstraktu waniliowego

Wszystkie składniki umieścić w misce z wysokim rantem, zaczynając od wsiania mąki. Całość miksować, na średnich obrotach ok. 2min. Mase wylać do 2 tortownic z dnem wyłożonym papierem do pieczenia i omączonymi rantami. Piec do suchego patyczka, ok 30min, może być więcej.



Mi wyszły dwa całkiem spore placki, jeden zamroziłam, a ten co opisuje przełożyłam Nutellą i pokryłam truskawkową śmietaną, chociaż całość dopełniły by świeże truskawki wkrojone pomiędzy blaty ciasta, ale i tak było pyszne.

truskawkowa śmietana:
1 szklanka śmietany kremówki dobrze schłodzonej
3-4łyżki musu truskawkowego
1łyżka żelatyny rozpuszczona w jak najmniejszej ilości gorącej wody
2-3 łyżki cukru do smaku

Śmietanę ubić na sztywno z cukrem, dodać rozpuszczoną żelatynę, a następnie mus truskawkowy. Ubijać przez chwile do  całkowitego połączenia się składników. Pokryć ciasto śmietaną i udekorować według uznania.
Inspiracja: http://sweetapolita.com/2011/03/dark-chocolate-raspberry-buttercream-cake-with-ganache-drizzle/
Smacznego i powodzenia, Nina. :)


3 komentarze:

  1. jadłam, wrocławskie ciachuuuunio. surówa

    OdpowiedzUsuń
  2. Te jadłaś u mnie w domu, a we Wrocku było z innym kremem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dobra i teraz przez Ciebie wyszłam na obżartucha bo już ciast nie pamiętam:P

    OdpowiedzUsuń